Wykorzystanie opakowań z kartonu w branży e-commerce
Opakowania z kartonu są niezwykle popularne, szczególnie w branży e-commerce ze względu na ich zalety. E-commerce to nic innego jak handel internetowy, czyli sprzedaż produktów i usług za pośrednictwem Internetu. Większość z nas woli robić zakupy przez Internet z uwagi na oszczędność czasu i pieniędzy. Jednak, do czego wykorzystywane są opakowania kartonowe w tej branży?
Bezpieczny transport i łatwość magazynowania towaru
Zamawiasz produkt w sklepie internetowym i dostajesz go najczęściej w opakowaniu kartonowym. Dzięki niemu Twoje zamówienie dotrze do Ciebie bez żadnych uszkodzeń. Opakowania kartonowe zapewniają odpowiednią ochronę dla produktów podczas transportu. Są one dostępne w różnych rozmiarach, co sprawia, że można je łatwo dostosować do produktu. Co więcej, są niedrogie i ekologiczne. Wysyłanie towarów źle zapakowanych jest nieopłacalne, gdyż wiąże się z wysokim ryzykiem reklamacji. Zatem traci na tym sprzedawca.
Każdy sklep internetowy ma swój magazyn, w którym przechowuje towary. Opakowania z kartonu są łatwe i wygodne do przechowywania w takim magazynie, gdyż można je układać jedno na drugim. W ten sposób sklep internetowy oszczędza miejsce.
Branding i doświadczenia wizualne Klientów
Opakowania kartonowe personalizowane można łatwo dostosować do potrzeb marki. Można na nich umieścić logo, nazwę firmy lub hasło reklamowe, co zwiększa świadomość marki i zapewnia spójność wizerunku. Ładne opakowanie kartonowe z nadrukiem i starannie zapakowany produkt może wpłynąć na doświadczenie Klienta przy otwieraniu paczki. Klienci zazwyczaj nie wyrzucają takich opakowań. Bardzo często przechowują w nich obuwie, ubrania lub inne drobiazgi.
Jak widzisz, opakowania kartonowe są bardzo uniwersalne. Nie tylko zabezpieczają towar podczas transportu, ale są także łatwe w magazynowaniu i mają duży wpływ na doznania Klienta oraz przyjemność rozpakowywania takiej paczki.